Alla inlägg under februari 2013

Av Annelie - 25 februari 2013 06:20

Jag har tvivlat lite det sista. Försökt hitta ursäkter till att fuska. Varit på väldigt dåligt humör när jag behöver ha tålamod. Måste lyfta från detta. Det är ju så här enkelt: antingen gör jag detta, och då gör man det man ska utan ursäkter och hittar glädjen i det jag gör. Eller, så gör jag inte detta och äter vad jag vill, och troligtvis ångrar mig.

Så egentligen finns inget val. Jag vill verkligen tävla i juni <3

Vågen visar 61,5 kg. Den går åt fel håll! Oh no. Finns uppenbarligen inte utrymme för fusk.. ;o)

I eftermiddag ska det bli träning ihop med paret Granberg/ Lingman. I lördags hade jag sällskap av Helena. Kul!!

Av Annelie - 22 februari 2013 18:54

...blev en blandad kompott av highs and lows.

Måndag - fortfarande dålig. Hemma från jobbet. Uteblivet axelpass.

Tisdag - morgonpromenad och axelpass. Uteblivet baksida lår och vader.

Onsdag - morgonpromenad. Vila från styrka. Ätit ungefär 1200 kcal.

Torsdag - utebliven morgonpromenad. Extremdåligt bröstpass (kan ha ngt att göra med att det blev ett hårt bröstpass förra veckan, och magsjukan startade 3 timmar senare...) ätit ca 1500 kcal

Fredag - ätit ca 1700 kcal och fått passning i gymmet = riktigt hårt med bl.a knäböj och benpress..

Lördag - imorgon blir det morgonpromenad och rygg pass tillsammans med Helena!

Söndag - morgonpromenad och 30 min löpning/rodd intervall

Av Annelie - 17 februari 2013 15:36

Börjar bli rejält trött på att känna mig dålig. Illamåendet har liksom fastnat i tinningarna på mig men kanske kanske är jag lite sugen på våfflor. Det dumma är ju bara att jag lätt också blir väldigt illamående av sockret...

Börjar bli lite less när insikten om att inte kunna träna idag klarnar. Men samtidigt, sånt här är ju livet. Och även om jag förlorar lite muskelmassa på det här, så känns det ologiskt att den inte skulle komma tillbaka så snart jag är igång igen.

Morgonpromenaden imorgon uteblir, men axelpasset ska i alla fall genomföras.

På tisdag ska jag träffa en skräddare ang tävlingsbikini. Kul.

Av Annelie - 16 februari 2013 22:23

Klockan 21.30 i torsdags kväll startade det lilla helvetet. Klockan 16 på igår (fredag) spydde jag sista gången.

Ja, gällande mitt senaste inlägg kan jag ju i alla fall konstatera att suget efter mat är som bortblåst.

Träningen har verkligen blivit lidande denna vecka, och jag hoppas kunna komma tillbaka imon igen.

Imorse vägde jag 60,2 kg, nu ikväll vägde jag 62,1. Fascinerande det här med vätska... Blir intressant att se vad vågen står på imon bitti. Idag har jag givetvis ätit det lilla som funnits till hands och som jag kunnat tänka mig. Just nu känner jag mig jättesvullen, lite illamående och tung i kroppen..

Kan förresten poängtera att man blir bra illamående av socker. Håll dig ifrån det..! D<

Nu ska jag sova, hoppas på mkt energi och normal matlust imorgon.

Av Annelie - 13 februari 2013 14:42

Sitter fast i vabträsket med lilltjejen som denna vecka fått magsjuka (något jag verkligen inte bör få nu..!)

Det värsta med att vabba just denna vecka, är att denna vecka är den veckan i månaden då jag får kämpa som mest med matsuget.. Tack vare att man är av det kvinnliga könet..

Men, annars är det goda nyheter då min taktikändring gett goda resultat! Det har nu gått lite drygt 5 veckor och tanken var att gå ner 0,5 kg /vecka. Startvikt 64 kg och jag väger nu 61,5 kg. På banan igen!

Men matsuget är verkligen tufft nu, kan inte poängtera det nog. Har ätit två swebars senaste tre dagarna, och har för avsikt att ta ytterligare en idag.. Styrketräningen de senaste två dagarna har också uteblivit. Omöjligt att säga om jag håller på att bli sjuk eller om detta är enbart relaterat till viktnedgången.

Just nu, och dessa två dagar som gått, tycker jag att jag är duktig bara jag håller mig till rätt kaloriintag..! Och jag börjar tycka att om jag kör på med lite löpning eller rodd ikväll, så hade jag kunnat köpa mig en semla eller en crunchy nacho burger från Max....

Blä för denna tiden i månaden.

Av Annelie - 5 februari 2013 14:26

Okej. Då kör vi på det. En högre växel i. Den här kroppen faller inte i första taget verkar det som.. Jättebra att vara energieffektiv om jag skulle tävla i triathlon, mindre bra för Bodyfitness..!

Nu ska jag minsann känna av det, och fettet ska inte ha något annat val än att ge med sig..! Morgonpromenader på 45 min, kaloriintag på runt 2200 kcal och 5 styrketräning i veckan var för lite.

Morgonpromenader på 45 min varje morgon, runt 1900 kcal och 5 styrkepass, + ett par intervallpass också är min tanke. Ska dubbelkollas innan det skrider i verket, men hoppas på detta.

Nu klarar jag vad som helst. Är mer motiverad än någonsin.. Snart ett och ett halvt år sen jag satte upp detta målet, mycket ansträngning (men givetvis också kul) senare så är jag REDO! Now or never!!

Av Annelie - 4 februari 2013 12:18

Jag har i princip ALDRIG skräddarsytt min mat för att gå ner i vikt. Jag har aldrig tränat med huvudfokus att gå ner i vikt. Det har alltid varit en bponus vid sidan om.. Det jag gjort de senaste 4 veckorna är något helt nytt för mig..!


Jag har aldrig tidigare förstått frustrationen av en siffra på en våg, nu förstår jag. Jag har alltid tidigare tyckt att vågen inte säger så mycket, eftersom den inte urskiljer varken vätska, muskler eller något annat. Nu tycker jag mig ändå kunna läsa av att dessa fyra veckor inte varit så framgångsrika jag önskat (inte framgångsrika alls faktiskt)


Här kommer lite siffror samlade som visar början på min resa mot alströmmer:


Viktuppgång mellan dec 2011 - december 2012:

2 kg

Varav:

- 1,6 kg muskler

- 0,4 kg okänt ;o)


Dietstart vecka 2, 2013

Startvikt: 64 kg


Vecka 4

63,4 kg


Vecka 6

63, 4 kg


Nuvarande 2200 kcal per dag har jag nu bestämt mig för att minska, för att istället ligga på 2000 - 2100. Jag har mått riktigt bra trots omständigheterna under denna period, bortsett från att jag trånar extremt efter pizza, hamburgare, våfflor, kanelbullar, ostmacka.... Ja listan kan göras lång (och det kommer föresten en lista framöver dessutom, på allt jag ska äta när denna period är över ;o)


Men, efter lite kloka råd har jag förstått att det är en liten varningssignal att jag mått så pass bra. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska känna mig fysiskt tillfredställd gällande maten. Då går man inte ner i vikt helt enkelt.


Utvärderingen är helt enkelt att jag ska börja ta hungern som en bekräftelse, att jag inte ska låta det jag vill just nu vara i vägen för vad jag egentligen vill. Att detta är en kort period och att det inte är meningen att det ska vara enkelt. Att må dåligt på dessa fysiska fronter är en gott tecken (låter sjukt, jag vet, men det är charmen med diet??).


Just nu känner jag mig mer motiverad och mer hungrig efter resultat än någonsin tidigare!


Första formbilderna kommer snart =)

Ovido - Quiz & Flashcards