Alla inlägg under mars 2013

Av Annelie - 30 mars 2013 22:21

Träning, frestelser och familj. Så kan de senaste dagarna stavas.

Denna förmiddagen vad minst sagt aktiv! Morgonpromenad 06.30, löpning/påskäggsjakt 08.15 - 9.45 och ryggpass vid 12. Hoppas jag vinner ngt från varbergs kurort och Comwell efter de två påskäggen jag hittade ;o)

Idag, liksom igår, sparade jag många kalorier till middagen på kvällen. Tyvärr blev det också lite choklad idag. Inte jättemycket, men mer än okej. Imon blir det en 9 km runda med mamma, sen får det även bli intervallpass då jag kommer hem till swedgym...

Började upptäcka former jag inte tidigare sett på mig själv innan idag. Latsen smyger sig fram från fettet... Hehe. Alltid lika peppande =)

Av Annelie - 29 mars 2013 13:51

Ja, oj vad jag kämpar. Men det går bra. Kör riktigt snålt kaloriintag under dagen idag, för att kunna äta lite mer ikväll när det är är "stormiddag".

Mina köttbullar, min omelett och lite av svärmors Jansons samt lite sill.

Just nu är jag vrölhungrig. Lugnade frustrationen lite med shopping innan. Försöker njuta av fördelarna. Men ja, just nu känns fördelarna få och jag lääääängtar efter min gröt som blir till lunch!!

Av Annelie - 27 mars 2013 12:17

Köttbullar med stuvade makaroner och ketchup..! Har inte ätit pasta sen i december, och detta var fantastiskt för mig idag!

Detta distraherade till och med min uppmärksamhet från påskägget och ballerinakexen... ;o)

Av Annelie - 27 mars 2013 07:42

Nu har det äntligen vänt! Jag är inte alls så extremt sugen på allt, jag är fullkomligt infunnen i min situation och en erfarenhet rikare. Nu har jag ju insett vad det jobbiga med att avbryta mitt i en diet till fördel för frosseri. Det är inte att det är, direkt svårt att gå ner den extra vikten man lägger på sig... Min nya erfarenhet är:

Man blir helt fucked up psykiskt! Kroppen bara vill totalvägra att dra ner på maten igen. Kroppen tror att diettiden är slut och är redo att äntligen få återgå till normalt läge. Det blir fullkomligt kaos och krig mellan överjag och detet som Freud skulle sagt (ja han har teorier som inte direkt anspelar till något sexuellt). Just därför är också min erfarenhet att början av en diet, och kanske framförallt början av ett litet uppehåll i dieten, är jättetufft.

Så hur stolt är jag inte att jag klarade mig igenom förra veckan??? =) =) nu är jag harmonisk igen, om än trött, och med morgonvikt på 59,4 kg.

Nu dags för en tur på rodd och löpband, solen skiner och livet är bra!

Av Annelie - 24 mars 2013 19:50

De senaste dagarna har varit äckligt tuffa. Vet inte vad det beror på, det är lätt att hitta ursäkter till varför allt är svårt när man är så groteskt sugen på allt. Men hade jag avvikit från min plan denna vecka, hade det inneburit att jag grävt en djup grop för mig själv, eftersom jag verkligen vänt mitt "weight loss mode" efter förra helgens bortom alla vettiga gränser frosseri.

Jag har spenderat de sista dagarna med att vara bitter över min situation. Vågen har hoppat upp och ner, och jag har upplevt det hela som orättvis. I själva verket har jag varit väldigt disciplinerad. Jag har valt att lägga mig i sängen och gråta när Eira suttit med sitt godis, istället för att börja frossa i mig. Så visst har jag ändå vart framgångsrik ur viktminskningsoersoektiv. Det jag fallt på är morgonpromenader, och passen som frestar på ryggen. Jag har nämligen också haft ont i ryggen (ja det är oändligt synd om mig). Och tagit en massage. Har kompenserat detta så gott det går; med löpning, rodd och extra fokus på övningar som går bra.

Saken är den, att trots vågens tvivelaktiga uppfattning så tycker jag att formen ser bra ut! Med hänsyn till hormonbalansen i min kropp nu, hoppas jag att det börjar gå rakt nedåt i veckan. Om två veckor ska vågen stå på 59.0 Idag stod den på 60,4. Mätningen är flyttad tills dess.

Idag försökte jag göra proteinbullar. De blev de fulaste bullarna jag någonsin sett. Men jag använde iaf så lite mjöl som det bara gick.. Fick slänga första satsen, skrek, gapade och grät, sen gjorde jag om det. Slänger in lite bilder på de fula bullarna och även några bilder från battle of scandinavia <3 Anna-Lisa Valdez var min stora favorit. Vilka axlar den kvinnan har.., och vilken utstrålning!! (Inte för att man direkt ser ngt på bilderna men ändå) lördagens pizza bifogas också (så har vi fått med veckans höjdpunkter!)

Av Annelie - 20 mars 2013 12:44

....står det på dagens träningsmeny. Och massage inbokad på fredag eftermiddag för mig taskiga rygg. Quadratus lumborum och latsen på högersidan är inte bra, och säkert inte heller ett gäng fler muskler, vilket jag nog blir varse om på fredag.. Usch det kommer göra ont..

Av Annelie - 18 mars 2013 17:38

Gick inte bra idag! Nytt pb i raka sidolyft på 9 kg, men med tanke på att axelpressen gick under all kritik så var inte det där personbästa något att hurra för.. Hoppade över militärpress, körde ordentligt baksida axel och hör och häpna, la in lite spontanövningar för mage.... Vilket jag verkligen inte tycker om.

Så. Då var dagen nästan avklarad. Ser fram emot min kvällsmat.

Ovido - Quiz & Flashcards