Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Fysiska signaler.. Vill jag tillräckligt mycket?

Av Annelie - 29 april 2013 20:47

Igår mådde jag katastrofalt dåligt. Så dåligt att jag nu har extremt dåligt samvete för att jag var en så dålig mamma.

Började få huvudvärk och illamående redan på lördagen. Var helt slut på eftermiddagen och kvällen, så till den milda grad att jag inte visste var jag skulle ta vägen när Eira vägrade somna och jag själv bara ville dö.. Vaknade flera gånger på natten av illamående. Trodde jag skulle bli magsjuk, men behövde åtminstone inte spy.. Tackar Gud för att Eira somnade om efter välling vid 6.15 och tog en avsevärt lång sovmorgon. Pallade INGENTING. Allra minst en överenergisk trotsande 2,5 åring.. Usch det svider så i hjärtat när jag vet att jag lägger min energi någon annanstans än där jag egentligen vill lägga den... ;o( Eira är ju viktigare än allt annat.

Jag sa från första början att detta inte får gå ut över min familj. Jag känner att det mer och mer gör det..

Jag är SÅ less på att allt som betyder något är mat. Det är allt jag tänker på. Och det har det varit hela år 2013.

Jo det finns folk som "klarar" detta ändå. Med familj. Jag börjar dock bli rädd att jag klarar detta mot min familj.

Jag känner att jag har testat på nu. Att klara hålla diet så bra som jag gjort i 16 veckor är bra. Mycket bra till och med! Men det som har med tävlingen att göra känns inte kul. Vågen är inte kul. Mätningarna är inte kul. Det är inte kul att känna mer komplex för sin kropp än man någonsin känt förr, bara för att man ser på sig själv ur extrema glasögon...

Nu händer det massa scary grejer med kroppen som gör att inte ens tävlingen är kul. Jag kan inte göra mitt bästa på jobbet, absolut inte hemma, inte på gymmet och inte ens ur tävlingsperspektiv är det bra nog.

Just nu känns det som jag trasslat in mig i något som inte alls är bra ;o(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 21 maj 2013 21:15

Ja, 5 ynka dagar kvar. Tyvärr är det ju så att jag inte har viljan på samma vis längre. Vill bara få denna fotografering gjord, ser knappt fram emot den nu. Är rädd att jag bara kommer känna mig missnöjd över bilderna eftersom det känns som att jag g...

Av Annelie - 11 maj 2013 18:15

Tokigt tokigt tokigt......... I lägena när hungern tränger sig på får man för sig att det är dags att lägga ner allt omgående och börja FROSSA. Denna typ av hunger har jag bara känt ett fåtal tillfällen under våren. Och jag tror den kommer att dyka u...

Av Annelie - 9 maj 2013 13:23

För er som tycker att jag är pretentiös och irriterande "redig" kan gotta er i att jag började smaka på lite av den överblivna smörgåstårtan på jobbet igår, vilket övergick till att smaka på en limiten bit kaka.. Vilket övergick till att ta mig direk...

Av Annelie - 9 maj 2013 09:53

För er som tycker att jag är pretentiös och irriterande "redig" kan gotta er i att jag började smaka på lite av den överblivna smörgåstårtan på jobbet igår, vilket övergick till att smaka på en limiten bit kaka.. Vilket övergick till att ta mig direk...

Av Annelie - 7 maj 2013 20:28

Idag har varit en riktigt bra dag! Trots att jag fått stå emot smörgåstårta och kakor på jobbet (det luktade och såg jättegott ut!!) Funderar mycket på min 4 timmars tågresa hem från Ronneby efter fotograferingen, gällande maten jag ska packa med ...

Ovido - Quiz & Flashcards