Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Fy vad hungern är brutal nu

Av Annelie - 11 maj 2013 18:15

Tokigt tokigt tokigt......... I lägena när hungern tränger sig på får man för sig att det är dags att lägga ner allt omgående och börja FROSSA. Denna typ av hunger har jag bara känt ett fåtal tillfällen under våren. Och jag tror den kommer att dyka upp nästan dagligen framöver.. Då är 16 dagar lång tid vill jag lova. Nu måste extraenergin plockas fram. Och varje dag kommer vara en hård utmaning. Och energi måste ändå sparad för tiden efter fotograferingen, som kommer vara svår den med.. Hur svår? Ja, det vet jag inte än. Det får jag se.. Men jag ska nog förbereda mig på en kamp då också. Egentligen är det mest en kamp mot tiden. Lyckas jag vänta ut tiden mellan måltiderna, så lyckas jag ju med detta.

Uppe i god tid idag trots lördag, hann med morgonpromenad, vila i fåtöljen och ett tungt ryggpass innan det var dags för möhippa. Orkade med knappt 4 timmar, innan kroppen började säga ifrån. Åkte hem. Insåg att jag var för hungrig för att sova bort tiden... Tog en portion gröt till slut och en banan. Tog en lång dusch för att fördriva tid.. Tog en kopp te med sötningsströ.. Äntligen lugnade den värsta hungern ner sig. Ska äta tacoköttfärs med ris snart, men väntar ut tiden så länge det går nu.. Puh ja så här är det, och det är svårt att flytta fokus från denna hunger-mat-kamp.

Det började en Harry Potter film för en timme sen. Som sänt från ovan..! Lyckas tänka på annat ganska bra nu iaf.. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 21 maj 2013 21:15

Ja, 5 ynka dagar kvar. Tyvärr är det ju så att jag inte har viljan på samma vis längre. Vill bara få denna fotografering gjord, ser knappt fram emot den nu. Är rädd att jag bara kommer känna mig missnöjd över bilderna eftersom det känns som att jag g...

Av Annelie - 9 maj 2013 13:23

För er som tycker att jag är pretentiös och irriterande "redig" kan gotta er i att jag började smaka på lite av den överblivna smörgåstårtan på jobbet igår, vilket övergick till att smaka på en limiten bit kaka.. Vilket övergick till att ta mig direk...

Av Annelie - 9 maj 2013 09:53

För er som tycker att jag är pretentiös och irriterande "redig" kan gotta er i att jag började smaka på lite av den överblivna smörgåstårtan på jobbet igår, vilket övergick till att smaka på en limiten bit kaka.. Vilket övergick till att ta mig direk...

Av Annelie - 7 maj 2013 20:28

Idag har varit en riktigt bra dag! Trots att jag fått stå emot smörgåstårta och kakor på jobbet (det luktade och såg jättegott ut!!) Funderar mycket på min 4 timmars tågresa hem från Ronneby efter fotograferingen, gällande maten jag ska packa med ...

Av Annelie - 5 maj 2013 11:56

Nej, så är det. Jag orkar knappt skriva om det. Onsdagen 1/5 var första anmälningsdagen. Jag anmäler mig kl 07.30. På eftermiddagen får jag ett mail, där det står att man fått in 29 anmälningar mellan kl 00.00 - 00.15. Det 30:onde anmälningen kom in ...

Ovido - Quiz & Flashcards